ضرورت و اهمیت رشته مدیریت بازرگانی
ضرورت و اهمیت این دوره در آشناسازی کارشناسان ردههای گوناگون با نقش رشته مدیریت بازرگانی در سازمان و موارد استفاده از این دانش و همچنین تربیت نیروی متخصص بهعنوان رابط بین مدیران و کارمندان اداری و فنی که بهطور معمول مسئولیت اجرایی و سرپرستی واحدها را عهدهدار خواهند شد، میباشد.
یک مدیر بازرگانی، مسئولیت اصلی مدیریت وظایف اداری برای یک تجارت را برعهده دارد. ممکن است یک شرکت از او انتظار داشته باشد که در برنامه بازاریابی کمک قابل توجهی ارائه دهد. همچنین ممکن است یک شرکت از مدیر بازرگانی خود انتظار انجام تجزیه و تحلیل بودجه را داشته باشد تا راههایی را که شرکت میتواند هزینهها را کاهش دهد، بیابید. فارغالتحصیل مدیریت بازرگانی باید درک دقیقی از حسابداری، بازاریابی و روشهای اجرایی مورد نیاز برای راهاندازی یک کسب و کار داشته باشد.
تعریف و هدف کارشناسی مدیریت بازرگانی
دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دورههای تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، ادارات، موسسات و شرکتهای بازرگانی دولتی و خصوصی و همچنین آشنایی دانشجویان با کاربرد روشهای علمی در مدیریت است.
شرکت کنندگان در این دوره علاوه بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت بازرگانی با کاربردهای این رشته آشنا میشوند. بدین ترتیب خلا ارتباطی بین کادر کارشناسی ماهر و مدیریت موسسهها به حداقل ممکن خواهد رسید.